Brawn GP se snaží zjistit, které úpravy změnily chování vozu
Poslední tři Grand Prix vnesly do řad týmu Brawn GP nejistotu, protože vůz BGP 001 začal na konkurenci ztrácet a náskok v šampionátu se ztenčil. V Brackley dnes skončila povinná letní uzavírka továrny, a inženýři proto začínají pracovat na analýze, která by měla odhalit příčiny změn v chování vozu.
"Je pravda, že se konkurence zlepšila, ale v úvodní části sezóny jsme dokázali využít potenciál pneumatik a teď s tím máme nečekané problémy," přiznal Ross Brawn. "Určitě je to spojené s některými úpravami, které jsme nasadili v průběhu roku, takže analyzujeme všechny kroky, které jsme podnikli, abychom zjistili, co ten problém způsobilo."
Tým nyní naplno poznává výzvu v podobě zákazu testování, ale Brawn proti tomu nic nenamítá, i když by mu možnost testovat dodala více klidu.
Problémy Brawnu GP spočívají v citlivosti vozu na okolní podmínky, zejména na teploty trati a vzduchu.
"Víme, že vůz je pořád rychlý. Jen musíme přijít na to, proč se stal tak citlivý na okolní podmínky. V současnosti vůz funguje velmi dobře jen v malém okně (rozpětí) a s tím se neumíme vyrovnat. Musíme to vyřešit, aby byl rychlý na všech tratích a při všech teplotách," vysvětlil Buttonův závodní inženýr Andrew Shovlin pro BBC.
Například v Maďarsku scházelo pneumatikám na brawnech 20 stupňů Celsia do optimální provozní teploty, více je vozy zahřát zkrátka nedokázaly.
Zjistit, které úpravy způsobily tyto změny, nebude podle Shovlina triviální. "Není to tak jednoduché, že bychom se jen mohli vrátit ke staré specifikaci vozu," řekl. "To není odpověď. Je to něco subtilnějšího. Možná jsme s vozem udělali něco, kvůli čemu je teď citlivější."
V Brackley si navíc musí dělat starosti i se sháněním sponzorů pro příští sezónu. Pro letošní rok má sice Brawn GP peněz dost, ale vzhledem k nejistotám ve vztahu k roku 2010 musí zvažovat své výdaje už teď. "Problémem je letos rozpočet," dodal Shovlin.
zdroj text i foto: f1sports.cz